Ieder bedrijf heeft nieuwe klanten nodig, dus ook jouw bedrijf. Maar wat zijn nu precies de effectieve manieren om een bedrijf te promoten? Daar gaan we je in dit artikel alles over vertellen.
Online marketing
Natuurlijk mag online marketing niet ontbreken als het om het promoten van je bedrijf gaat. Een paar veel toegepaste vormen van online marketing die de investering absoluut waard zijn, zijn:
- Sociale Media: zoals Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Waar het met sociale media met name om gaat, is dat je de interactie met je doelgroep aangaat, een relatie met hen opbouwt en daar vervolgens probeert omzet uit te genereren, zonder dat het overkomt als agressief verkoop.
- Zoekmachine optimalisatie (SEO): nog steeds is Google één van de meest gebruikte zoekmachines voor mensen die op zoek zijn naar een product, dienst of informatie om een oplossing te vinden voor een probleem. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je hoger in de Google zoekresultaten komt en op die manier je doelgroep weet te bereiken.
- E-mailmarketing: e-mailmarketing is een van de meest toegepaste vormen van online marketing. Door een mailinglijst op te bouwen kun je direct contact onderhouden met je doelgroep, hen relevante informatie mailen en aanbiedingen en nieuwe producten/diensten onder de aandacht brengen.
Offline marketing
Ondanks de mateloze populariteit van online marketing betekent dat niet dat offline marketing niet meer relevant is. Sterker nog, nu veel bedrijven zich op de online marketing richten biedt dat juist kansen om relatief eenvoudig via offline marketing bij je doelgroep onder de aandacht te komen.
En een van de manieren waarop je dat kunt doen is door het versturen van een direct mail. Direct mailing is het per post toesturen van een al dan niet gepersonaliseerde boodschap naar je doelgroep. Meestal is er een actie aan de mailing gekoppeld.
Het grote voordeel van direct mailing is dat je het kunt versturen wanneer jij dat wilt en door ervoor te zorgen dat je poststuk opvalt, neemt de openingskans van het poststuk enorm toe.
Het opvallen van je poststuk kun je bijvoorbeeld realiseren door een afwijkende kleur envelop te gebruiken of door een giveaway toe te voegen zodat er een bobbel in de envelop ontstaat die de nieuwsgierigheid van de ontvanger zal prikkelen.
Een specialist in direct mail kan je adviseren over alle mogelijkheden om van jouw mailing een succes te maken.
Influencermarketing
Influencers kunnen een zeer interessante optie zijn als het gaat om het promoten van je bedrijf. Via hun grote netwerk kunnen ze producten of diensten onder de aandacht brengen bij je doelgroep. En dat kan leiden tot enorme een stijging in het aantal verkopen.
Sponsoring
De laatste methode die we willen bespreken om je bedrijf te promoten, is die van sponsoring. Dit is nog altijd zeer effectief omdat, zeker voor lokale bedrijven, het een mogelijkheid is om tegen relatief lage kosten veel naamsbekendheid op te bouwen.
Denk bijvoorbeeld aan de borden langs de voetbalvelden van de lokale sportvereniging. Maar ook aan de sportkleding die de verschillende teams dragen tijdens de wedstrijden. Allemaal vormen van sponsoring die zeer effectief kunnen zijn om nieuwe klanten te werven.
Wat is jouw tip?
Tot zover onze tips voor effectieve bedrijfpromotie. Heb nu zelf nog een andere tip die we aan dit artikel kunnen toevoegen? Stuur hem dan even door. Alvast bedankt!