4 effectieve manieren om jouw bedrijf te promoten

Ondernemers zijn altijd op zoek naar manieren om hun bedrijf nog meer in de spotlight te zetten. Om een grotere groep mensen te bereiken. Dat is ook noodzakelijk. Zonder naamsbekendheid kan een bedrijf nooit succesvol zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf onder de aandacht blijft? Zelfs wanneer de concurrentie erg groot is? In dit artikel zetten we vier effectieve manieren om jouw bedrijf te promoten op een rij. Lees mee en laat je inspireren.

1.   Buitenreclame


Allereerst is het belangrijk om voorbijgangers aan te trekken en bekend te maken met jouw merk. Daarom moet jouw bedrijfspand duidelijk zichtbaar zijn. Denk daarom echt aan het gebruik van buitenreclame. Met freesletters op maat laat je direct zien waar jouw bedrijf zich bevindt. Laat de naam van je bedrijf levensgroot op het pand plaatsen, zodat het de voorbijgangers zeker niet zal ontgaan.

Wist je dat er ook nog heel veel andere manieren zijn om jouw logo op de gevel te plaatsen? Wat de beste optie is, is vooral afhankelijk van de locatie van het bedrijf en wie je precies wil bereiken. Je kunt bijvoorbeeld ook voor lichtbakken met ledverlichting kiezen. Vraag gerust naar de verschillende mogelijkheden en kies voor de optie die het beste bij het pand en jouw bedrijf past.

2.   Combinatie van online en offline marketing


In dit digitale tijdperk mag online marketing natuurlijk niet ontbreken. Het overgrote deel van jouw doelgroep bevindt zich immers online. Dat betekent echter niet dat offline marketing onbelangrijk is geworden. Integendeel zelfs. Deze twee marketingvormen horen elkaar namelijk niet te vervangen, maar te versterken. Middels offline marketing breng je jouw doelgroep op de hoogte van online kanalen en andersom. Bovendien kun je met offline marketing ook een doelgroep bereiken die zich misschien minder vaak op social media bevindt of zelfs nauwelijks van het internet gebruik maakt. Zo gaat geen enkele potentiële klant verloren.

3.   Reclame op voertuigen

Ben je heel veel onderweg? Zowel zakelijk als privé? Dan is het ook een goed idee om over autoreclame na te denken. Kies bijvoorbeeld voor professionele autobestickering om de naam van jouw bedrijf overal te promoten. Het fijne van deze vorm van marketing is dat het een investering is die je sowieso terug zult verdienen. Professionele stickers gaan jaren mee. Al weet je maar een handvol nieuwe klanten te bereiken, dan zal de investering het nog dubbel en dwars waard zijn. Bovendien zorg je er zo ook onbewust voor dat mensen meer in aanraking komen met de naam en het logo van jouw bedrijf. Dit wekt meer vertrouwen wanneer zij jouw producten of diensten zullen zien.

4.   Zet social media in

Steeds meer mensen beschikken over één of meerdere social media accounts. Daarom is het belangrijk om hier ook als bedrijf op in te haken. Kies voor een kanaal dat aansluit bij jouw grootste doelgroep. Zo zijn veel jongeren zichtbaar op TikTok, waar de iets oudere generatie weer meer met Facebook doet. Kies voor één kanaal of een combinatie om zo meer mensen op informele wijze te bereiken.

Zaakgids